söndag 5 februari 2017

Pulled pork


Igår gjorde jag Pulled pork i min Crock-Pot och det blev verkligen gott. Jag gjorde det på vildsvin men det blir lika bra med vanlig gris. 

Så här gjorde jag.

Pulled pork
1,8 kg bogstek inkl. ben, fruset
2,5 dl Coca-Cola
1/2 flaska Sweet Baby Ray barbecuesås 
1 dl chilisås
2 kycklingbuljongtärningar
2 msk Lawrey's kryddsalt
2 msk smoked paprika
2 msk tomatpuré
1 lök
5 vitlöksklyftor

Hacka lök och vitlök och lägg i botten på grytan. Lägg ner köttet och krydda. Häll på Coca-Cola, barbecuesås och chilisås. Smula över buljongtärningarna. 

Sätt på Låg och 9 timmar. Är köttet inte fruset kan du minska tiden. 

Jag drog isär köttet med två gafflar och lät det ligga kvar i såsen och gotta till sig på värmning ca 30 min innan servering. 

Serveras med exempelvis hamburgerbröd eller tortillabröd. Själv tog jag rostad formfranska. 

Det är gott med rödlök, créme fraiche eller gräddfil, saltgurka och coleslaw som tillbehör. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar