söndag 23 augusti 2020

Frukost

Jag är ingen frukostmänniska utan vill helst vara uppe ett tag innan jag äter. På helgerna brukar jag gå en promenad med min hund Embla och då smakar det gott med frukost efter det. På vardagar när jag arbetar äter jag en smörgås kl. Halv 10 när vi dricker kaffe. Det räcker för mig. 

Min yngste son är lik mig och har svårt att få i sig frukost på skoldagarna. Det är ju de dagarna som jag tycker att det är extra viktigt att han har ätit. Idag testade jag därför att steka bananpannkakor som han tyckte var jättegoda. Nu håller jag tummarna för att han gillar dem även en trött måndagsmorgon.

Så här gjorde jag:
Recept ca 6 st:
2 ägg
1 mogen och mjuk banan
1 dl havregryn
1 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
 
Mixa alla ingredienserna till en slät smet. Stek ca 1 minut på varje sida. 
 
Servera med kanel, sylt eller bär.

Receptet hittade jag på Zeinas kitchen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar