måndag 26 december 2016

Crock-Pot


I julklapp fick jag en Crock-Pot. Nu är jag ivrig att testa den och olika recept. Efter att ha surfat runt på olika sidor och bland flera bloggar har jag förstått att man kan utgå från de flesta recept men att man bör minska mängden vätska. Även kryddningen bör man vara lite försiktig med. 

Det verkar vara delade meningar om exempelvis kött ska brynas först eller inte. En del säger att det inte blir någon skillnad och en del att det blir det. Någon ansåg till och med att det blev en rå köttsmak ifall man inte brynte köttet. Det blir alltså att prova sig fram. 

Det jag är mest nyfiken på är om min Crock-Pot verkligen kommer att bli min bäste vän i köket. Kommer den att användas regelbundet eller blir den en hyllvärmare? Jag tror att den första tiden blir avgörande. Ju mer jag testar (och förhoppningsvis blir nöjd) ju mer kommer jag att använda den. 

Imorgon blir det i alla fall premiär och då med ett riktigt klassiskt långkok - ärtsoppa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar